کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو

ساخت وبلاگ

امکانات وب

آرتروپلاستی ران یا آرترودز ران

آرتروپلاستی  ران یا آرترودز  ران

امروزه یکی از درمان های رایج برای کسانی که به علت تخریب شدید مفصل ران دچار درد لگن شده اند تعویض مفصل ران است.

عمل جراحی تعویض مفصل ران یکی از موفقیت آمیزترین اعمال جراحی است که میتواند موجب از بین رفتن درد بیمار شده، حرکات مفصل ران را بهتر میکند و لنگش و کوتاهی اندام تحتانی بیمار را تا حد زیادی از بین میبرد.

عمل جراحی دیگری بنام آرترودز یا خشک کردن مفصل ران هم وجود دارد که میتوان از آن در درمان بیمارانی که دچار تخریب شدید مفصل ران و درد ناشی از آن هستند استفاده کرد.

در این نوع از جراحی سر استخوان ران به حفره استابولوم جوش داده میشود تا حرکات مفصل ران کاملا از بین برود.

یکی از مشکلات آرترودز یا خشک کردن مفصل ران اینست که بعد از انجام آن حرکات مفصل ران کاملا از بین میرود.

در نتیجه بیمار نمیتواند به درستی بنشیند، در حین راه رفتن لنگش دارد و همچنین بعد از جراحی فشار زیادی به مفاصل زانو و ستون مهره وارد میشود که میتواند موجب آسیب آنها گردد.

در حالیکه در عمل جراحی تعویض مفصل ران حرکات مفصل بعد از جراحی نه تنها از بین نمیرود که از قبل بهتر هم میشود.

از طرف دیگر از مشکلات تعویض مفصل ران احتمال عوارضی مانند دررفتگی مفصل، عفونت مفصل مصنوعی، لق شدن و شکستگی های اطراف مفصل مصنوعی است. در حالیکه این مشکلات در جراحی آرترودز وجود ندارد و یا بسیار کم است.

عمل آرترودز یک بار برای همیشه انجام شده و بیمار تا آخر عمر نیازی به جراحی مجدد ندارد در حالیکه در تعویض مفصل ران ممکن است بعدا نیاز شود تا مفصل مصنوعی مجددا عوض شود
با در نظر گرفتن موارد بالا بطور سنتی به بیماران پیشنهاد میشد که در سنین پایین و در صورتی که کار بدنی سنگین انجام میدهند آرترودز برای آنها انتخاب بهتری است.
 
با این حال در چند دهه اخیر اتفاقاتی افتاده که آرترودز بتدریج در حال فراموش شدن است و این عمل جراحی هر چه بیشتر جای خود را به آرتروپلاستی یا تعویض مفصل لگن میدهد
 
 

  •     با پیشرفت های زیادی که هم در زمینه ساخت مفاصل مصنوعی بهتر و هم در زمینه ارتقاء تکنیک های جراحی بوجود آمده است عمر مفاصل مصنوعی بیشتر شده و عوارض احتمالی آنها کاهش یافته است
  •     کارهای سنگین بیشتر به ماشین ها سپرده شده و کارهایی که انسان ها انجام میدهند سبک تر شده است
  •     در فعالیت های ورزشی که سنگین بوده و نیاز به قدرت زیادی وجود دارد، نیاز به حرکت هم هست و گرچه فشار زیاد به مفصل مصنوعی در حین ورزش میتواند مشکلاتی را برای بیمار بوجود آورد خشک کردن مفصل در اساس با انجام ورزش ضدیت دارد چون مفصل قادر به حرکت نیست


با در نظر گرفتن موارد ذکر شده امروزه عمل جراحی آرترودز مفصل ران به ندرت و آن هم فقط برای مردان جوان با سن کمتر از ۲۴ سالی توصیه میشود که کار بدنی سنگینی دارند. بجز این دسته از بیماران در بقیه بیماران توصیه به انجام آرتروپلاستی یا تعویض مفصل میگردد.

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 298 تاريخ : يکشنبه 26 خرداد 1398 ساعت: 16:10

جراحی تعویض مفصل ران به درد کسی میخورد

هدف از عمل جراحی تعویض مفصل ران از بین بردن درد مفصل در بیماری است که به علل گوناگونی دچار آسیب شدید و غیر قابل برگشتی در این مفصل شده است.

این آسیب های شدید و غیر قابل برگشت به علل مختلفی ایجاد میشوند و بیماری های گوناگونی میتوانند منجر به خرابی شدید مفصل ران در ناحیه لگن شوند.

جراحی تعویض مفصل ران به درد کسی میخورد که در او مفصل ران به حدی تخریب شده که مانع داشتن یک زندگی راحت و بدون درد است.

عوامل زیادی میتوانند مفصل ران را تخریب کرده و مانع از حرکت مناسب آن شوند. همین عوامل غالبا میتوانند موجب درد مفصل هم بشوند. در این موارد باید از جراحی تعویض مفصل لگن و ران استفاده کرد.

آرتروز یا ساییدگی مفصل

آرتروز یا ساییدگی مفصل لگن بیشتر در سنین بالا دیده میشود و ممکن است سابقه خانوادگی در ایجاد آن دخیل باشد.

در کسانی که بطور مادرزادی استابولوم کم عمقی دارند ( به این وضعیت دیسپلازی هیپ میگویند ) آرتروز و ساییدگی لگن ممکن است در سنین جوانی ایجاد شود. اگر آرتروز هیپ شدید باشد بیمار نیاز به انجام جراحی تعویض مفصل لگن و ران خواهد داشت.

روماتیسم


در  بیماری های روماتیسمی جنس مایع مفصلی غیر طبیعی است و به مقادیر زیاد ترشح میشود. این مایع مفصلی که حاوی مواد مضر است بتدریج غضروف مفصلی را تخریب میکند و این تخریب مفصلی موجب درد و محدودیت حرکتی میشود.

روماتیسم ها انواع مختلفی دارند ولی دو نوع از آنها بیش از دیگران مفصل ران را تخریب میکند.

روماتیسم مفصلی و بیماری اسپوندیلیت انکیلوزان از دسته روماتیسم هایی هستند که میتوانند مفصل ران را گرفتار کرده و موجب تخریب آن شوند. اگر تخریب مفصل ران در اثر روماتیسم شدید باشد بیمار نیاز به جراحی تعویض مفصل لگن و ران خواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر در زمینه ارتباط روماتیسم و جراحی تعویض مفصل لگن به مقاله ای در همین زمینه مراجعه کنید.

 

 ضربه شدید به مفصل لگن یا ران


ضربه شدید به مفصل ران میتواند موجب شکستگی استابولوم یا سر استخوان ران شود. ضربه میتواند با آسیب رساندن به غضروف مفصل و یا با آسیب رساندن به خونرسانی سر فمور هم موجب خرابی مفصل هیپ شود.

هر کدام از این دو قسمت اگر بد جوش بخورند یا جوش نخورند سطح مفصل ناهموار میشود که نتیجه آن سائیده شدن سطوح مفصل و درد و محدودیت حرکت در آن است. این وضعیت میتواند در نهایت منجر به آرتروز و ساییدگی مفصل ران در لگن شود.

در صورتیکه تخریب مفصلی بدنبال شکستگی های لگن شدید باشد بیمار نیاز به جراحی تعویض مفصل لگن و ران خواهد داشت.

سیاه شدن سر استخوان ران

نکروز سر استخوان ران که در زبان عموم به آن سیاه شدن استخوان سر ران هم میگویند معمولا بدنبال مصرف داروهای کورتن دار و گاهی مصرف الکل یا مواد مخدر تزریقی بوجود میاید.

بر اثر این بیماری شکل کروی سر استخوان ران تغییر کرده و همین امر موجب سائیدگی مفصل میشود. در صورتیکه تغییر شکل سر استخوان ران شدید باشد این وضعیت منجر به تخریب یا آرتروز مفصل ران میشود.

اگر سیاه شدن سر استخوان ران موجب تخریب یا آرتروز شدید مفصل شود بیمار نیاز به جراحی تعویض مفصل ران خواهد داشت.

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 256 تاريخ : يکشنبه 26 خرداد 1398 ساعت: 15:42

درمان کوتاهی پا با عمل جراحی تعویض مفصل ران و لگن

عمل جراحی تعویض مفصل ران یکی از موفقیت آمیزترین اعمال جراحی است. بعد از انجام تعویض مفصل درد بیمار که مدت های زیادی وی را از داشتن یک زندگی مولد و شاد بازداشته بود از بین میرود.

این عمل جراحی همچنین میتواند محدودیت حرکتی مفصل ران و لنگش بیمار را هم تا حدود زیادی از بین ببرد. ولی جراحی تعویض مفصل ران چه تاثیری در طول اندام تحتانی و کوتاهی و بلندی پا دارد.

چرا در تخریب مفصل ران، پا کوتاه میشود


بسیاری از بیماری هایی که مفصل ران را تخریب میکنند موجب کوتاهی اندام تحتانی هم میشوند. این کوتاهی در غالب موارد به علت تغییر در شکل سر استخوان ران و کوتاه شدن ارتفاع آن است.

البته در بعضی موارد شکل حفره استابولوم که سر استخوان ران در آن قرار میگیرد هم تغییر کرده و بدنبال این تغییر سر استخوان ران محل خود را تغییر داده و کمی بالاتر میرود.

همین بالا قرار گرفتن سر استخوان ران در مکانی بالاتر از جای اصلی خود موجب میشود تا کل اندام تحتانی به سمت بالا تغییر مکان داده که نتیجه آن کوتاه شدن اندام تحتانی است.

البته اکثر بیماران علت لنگش خود را کوتاهی پا میدانند در حالیکه این تنها یکی از علل لنگش بوده و علل دیگری مانند درد و ضعف عضلات لگن هم موجب لنگش میشود. در بعضی موارد بیمار لنگش دارد در حالیکه کوتاهی در اندام تحتانی وی وجود نداشته و علت لنگش درد و ضعف عضلانی است.

آیا بعد از جراحی طول استخوان تصحیح میشود


بعد از انجام عمل جراحی تعویض مفصل لگن یا ران در غالب موارد کوتاهی پای بیمار هم تصحیح میشود. با این حال مواردی هم وجود دارد که اصلاح کوتاهی اندام بطور کامل امکان پذیر نیست.

علت اینست که وقتی کوتاهی بوجود میابد نه تنها استخوان های لگن تغییر شکل داده اند بلکه بافت های نرم اطراف مفصل مانند عضلات، عروق و اعصاب هم خود را با شرایط جدید تطبیق داده و کوتاه میشوند.

چون در عمل جراحی تعویض مفصل قسمت های کوتاه شده استخوان با یک مفصل مصنوعی جایگزین میشود کوتاهی استخوان اصلاح میگردد ولی بافت های نرم با چیزی جایگزین نشده اند.

این بافت ها باید خود را با شرایط جدید تطبیق بدهند و تنها راه برای این بافت ها کش آمدن آنها است. مسلما بافت ها تنها تا حدی میتوانند کش بیایند.

در بین بافت های مختلفی که در اطراف مفصل وجود دارند حساس ترین آنها در مقابل کش آمدت عصب سیاتیک است. در صورتی که این عصب زیاد تحت کشش قرار گیرد فلج میشود.

 

آیا در جراحی تعویض مفصل ران میتوان طول پا را به هر مقدار تصحیح کرد


بنابراین پزشک جراح نمیتواند برای تحصیح کوتاهی پا، اندام را تا هر حدی که مایل بود بلند کند. معمولا بلند کردن پا تا حدود ۲ سانتیمتر بدون اشکال خاصی امکانپذیر است.

بلند کردن بین ۴-۲ سانتیمتر باید بسیار با احتیاط صروت گرفته تا عصب سیاتیک براثر کشش بیش از حد آسیب نبیند.

در این محدوده ذکر شده پزشک جراح در حین جراحی تصمیم میگیرد که تا چه میزان میتوان طول اندام کوتاه شده را بلند کرد ولی معمولا بلند کردن بیش از ۴ سانتیمتر اقدام خطرناکی بوده که عاقلانه نیست.

باید در نظر داشت که حتی اگر بعد از جراحی طول هر دو پا یکسان شود ممکن است لنگش بیمار همچنان ادامه یابد. همانطور که ذکر شد علت این لنگش معمولا ضعف عضلات لگن است که در اثر بیماری طولانی مدتی که سال ها در لگن بیمار بوده ایجاد شده است.

بعد از جراحی بیمار با راهنمایی پزشک معالج نرمش هایی را انجام میدهد تا این عضلات را تقویت کند. با تقویت این عضلات لنگش وی تا حدود زیادی از بین خواهد رفت ولی ممکن است ضعف عضلانی آنقدر زیاد باشد که حتی با نرمش و ورزش هم بطور کامل از بین نرود. در این موارد ممکن است مقداری لنگش برای بیمار باقی بماند.

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 264 تاريخ : يکشنبه 26 خرداد 1398 ساعت: 15:36

آرتروز و ساییدگی مفصل ران

عمل جراحی تعویض مفصل ران یکی از کارا ترین روش های از بین بردن مشکلات ناشی از آرتروز و ساییدگی مفصل لگن و ران است. در این مقاله مشخص میکنیم که جراحی تعویض مفصل لگن چگونه میتواند درد و دیگر مشکلات ناشی از آرتروز را از بین ببرد.

روش های درمان آرتروز و ساییدگی مفصل ران

آرتروز یا استئوآرتریت یا آنطور که مردم میگویند ساییدگی مفصل، نوعی بیماری مفصلی است که معمولا با خراب شدن غضروف مفصلی شروع میشود و بدنبال آن تغییرات دیگری در مفصل و بافت های اطرف آن ایجاد میگردد که نتیجه آن درد و محدودیت حرکتی در مفصل گرفتار شده است. مفصل ران در ناحیه لگن هم میتواند دچار آرتروز و ساییدگی شود.

نوع درمانی که پزشک برای آرتروز و ساییدگی مفصل ران در نظر میگیرد بسته به عوامل مختلفی مانند شدت ساییدگی، سن بیمار، وجود بیماری های همراه و یا بیماری های زمینه ای متفاوت است.

در مراحل ابتدایی میتوان درد بیمار را با کمک اقداماتی مانند استفاده از داروهای مسکن و یا ضد التهاب، کم کردن فعالیت های بدنی فرد و گرم نگه داشتن موضع درد کاهش داد.

در مراحل پیشرفته تر آرتروز لگن، میتوان از اعمال جراحی استئوتومی استفاده کرد. با این حال وقتی شدت آرتروز و ساییدگی زیاد باشد بهترین راه درمان استفاده از عمل جراحی تعویض مفصل ران است.

چگونگی انجام جراحی تعویض مفصل لگن

در عمل جراحی تعویض مفصل ران استخوان های تشکیل دهنده مفصل از بدن خارج شده و با اجزاء مصنوعی جایگزین میگردند.

در این نوع از عمل جراحی سر و قسمتی از گردن استخوان ران خارج شده و سپس سطح داخلی استابولوم کاملا تراش داده میشود تا به شکل یک نیمکره کامل درآید.

سپس در داخل این نیمکره استخوانی یک نیمکره فلزی قرار داده شده و محکم میشود. درون این نیمکره فلزی یک نیمکره دیگر از جنس پلی اتیلن یا فلز و یا سرامیک قرار داده میشود.

از طرف دیگر بجای سر استخوان ران یک سر فلزی یا سرامیکی گذاشته میشود. با قرار گرفتن سر و کاسه مصنوعی در کنار هم مفصل مصنوعی تشکیل میشود.

تعویض مفصل ران موجب میشود تا درد لگن با منشا مفصل ران از بین برود.

 

مزایای جراحی تعویض مفصل لگن


آرتروز و ساییدگی مفصل ران میتواند موجب درد شدید در کشاله ران و لگن شود. جراحی تعویض مفصل لگن و ران میتواند این درد را از بین ببرد.

آرتروز و ساییدگی مفصل ران موجب محدود شدن حرکات آن میشود. بیمار مبتلا به آرتروز دچار خشکی مفصلی شده و نمیتواند ران خود را به راحتی حرکت دهد. با جایگزینی مفصل ساییده شده با یک مفصل مصنوعی حرکات اندام تحتانی بیمار تا حد زیادی بهبود میابد.

ساییدگی در مفصل ران موجب کم شده ارتفاع سر استخوان ران شده که نتیجه آن کوتاه شدن اندام تحتانی است. این کوتاهی بعد از تعویض مفصل از بین خواهد رفت.
آرتروز و ساییدگی مفصل ران میتواند موجب لنگش بیمار شود. این لنگش به علت درد و کوتاهی اندام و ضعف عضلات لگن ایجاد میشود. با تعویض مفصل ران لنگش بیمار تا حد زیادی بهبود میابد.
 
پس یک جراحی تعویض مفصل ران و لگن میتواند درد و محدودیت حرکتی و کوتاهی پا و لنگش بیمار را که در اثر آرتروز و ساییدگی مفصل ران ایجاد شده بهبود دهد.
 
با کنترل این چهار عامل راه رفتن فرد به حالت طبیعی خود برگشته و این میتواند تاثیر فوق العاده ای را بر کیفیت زندگی او برجای بگذارد.

 

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 292 تاريخ : يکشنبه 26 خرداد 1398 ساعت: 15:30

چه سنی برای تعویض مفصل لگن مناسب است

بسیاری از مردم و حتی پزشکان فکر میکنند عمل جراحی تعویض مفصل ران فقط باید در سنین بالا انجام شود. این تفکر چه پایه ای دارد و تا چه حد درست است. جراحی تعویض مفصل لگن و ران را در چه سنینی میتوان انجام داد.

تعویض مفصل ران یکی از موفقیت آمیزترین اعمال جراحی در انسان است. این درمان میتواند بیمار را از درد جانکاهی که مدت ها وی را از داشتن یک زندگی مولد و شاد بازداشته است برهاند.

عمل جراحی تعویض مفصل لگن و ران از حدود ۷۰ سال قبل معمول شده و بتدریج گسترش یافته و پیشرفت کرد.

در ابتدا مفاصل مصنوعی لگن که استفاده میشد عمر مفید زیادی نداشته و بعد از چند سال نیاز به تعویض داشتند ولی بتدریج و در طول دهه های گذشته پیشرفت های تکنیکی زیادی هم در زمینه طراحی و ساخت مفاصل مصنوعی و هم تکنیک های جراحی بوجود آمد.

بتدریج عوارض اعمال جراحی تعویض مفصل لگن کمتر شده و عمر مفاصل مصنوعی افزایش پیدا کرد و این روند همچنان به طرف بهتر شدن ادامه دارد.

سن مناسب برای تعویض مفصل ران

چرا قبلا تعویض مفصل لگن و ران را فقط در افراد مسن انجام میدادند

در سالهایی که عمل جراحی تعویض مفصل ران هنوز در دوران طفولیت خود بسر میبرد جراحان معمولا در انتخاب بیماران برای عمل جراحی احتیاط کرده و هر کسی را عمل نمیکردند. بیماران معمولا از افرادی با سن بالا انتخاب میشدند. علت این انتخاب چند چیز بود
 

  •     شدت ساییدگی و تخریب مفصل در افراد مسن به مراتب بیشتر بود و آنها نیاز بیشتری به جراحی داشتند
  •     سطح فعالیت های بدنی افراد مسن کم بود و در نتیجه بعد از جراحی فشار کمتری به مفصل مصنوعی وارد کرده و در نتیجه احتمال آسیب به مفصل مصنوعی کمتر میشد
  •     اعداد سالهای باقیمانده از عمر یک فرد مسن زیاد نیست و در نتیجه بسیاری از افراد قبل از اینکه مفصل مصنوعی آنها دچار مشکل شود از دنیا میرفتند


به همین خاطر پزشکان جراح ارتوپد معمولا به کسانی که در سن جوانی و حتی میانسالی دچار ساییدگی مفصل ران میشدند توصیه میکردند تا درد ناشی از ساییدگی را تحمل کرده و از دارو استفاده کنند تا وقتی سن آنها بالاتر رفت عمل جراحی تعویض مفصل لگن را انجام دهند. در این فلسفه و طرز فکر امروزه تا حدود زیادی تجدید نظر شده است.

همانطور که گفته شد با پیشرفت های تکنیکی زیادی که در زمینه طراحی و ساخت مفاصل مصنوعی لگن و در تکنیک های جراحی بوجود آمده بتدریج عوارض اعمال جراحی کمتر شده و عمر مفاصل مصنوعی افزایش پیدا کرده است و امروزه اعمال جراحی تعویض مفصل لگن و ران را حتی در جوان های با سن ۱۸-۱۶ ساله هم انجام میدهند.

تاخیر در انجام جراحی تعویض مفصل ران چه مشکلاتی را به همراه دارد


وقتی مفصل ران دچار ساییدگی و تخریب شده و درد مفصل موجب شد تا بیمار نتواند زندگی فعال و شادابی داشته باشد میتوان عمل جراحی تعویض مفصل ران را انجام داد.

منتظر ماندن برای اینکه عمل جراحی در سن بالاتری انجام شود میتواند مشکلاتی را برای بیمار بوجود آورد.

ساییدگی و آرتروز بیماری پیشرونده ای است. متوقف نمیشود و بتدریج موجب میشود تا استخوان های بیمار بیشتر خراب شده و از بین بروند.

هر چه استخوان های بیشتری در ناحیه مفصل ران از بین میروند انجام عمل جراحی تعویض مفصل مشکل تر شده و احتمال موفقیت جراحی هم کمتر میشود.

برای اتصال مفصل مصنوعی به لگن باید استخوان به اندازه کافی در حفره استابولوم و بالای استخوان ران وجود داشته باشد و وقتی به علت طولانی شدن بیماری این استخوان ها از بین میروند مشکلات بیشتر میشود

تاخیر در عمل جراحی موجب بالاتر رفتن سن بیمار میشود و در سنین بالاتر تحمل بدن برای یک عمل جراحی سنگین کمتر میشود. بیماری های داخلی بیشتر میشوند و احتمال برور عوارض در سن بالاتر بیشتر میشود
 

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 256 تاريخ : يکشنبه 26 خرداد 1398 ساعت: 15:25

تغییرات مفصل ران در نیمه دررفتگی و دیسپلازی

تغییرات مفصل ران در نیمه دررفتگی و دیسپلازی


مفصل ران نتیجه قرار گرفتن سر استخوان ران در حفره استابولوم لگن است. وقتی سر استخوان ران در خارج از حفره قرار میگیرد به آن دررفتگی میگویند.

این دررفتگی ها میتواند به علل متفاوتی مانند اختلالات عصبی و عضلانی، عفونت و یا ضربه ایجاد شوند ولی یکی از علل مهم آن دررفتگی مادرزادی است.

در غالب اوقات دررفتگی مادرزادی مفصل ران کامل نیست که به آن نیمه دررفتگی یا دیسپلازی مفصل ران میگویند. در این وضعیت سر استخوان ران کمی به سمت بیرون و بالا جابجا شده ولی همچنان ارتباط خود با حفره استابولوم را حفظ کرده است.

حفره استابولوم در این بیماران تغییر شکل داشته و کم عمق تر از معمول بوده و بجای اینکه بشکل نیمکره باشد کمی کشیده تر و به شکل نیمی از یک تخم مرغ است.

حرکت سر استخوان ران در این حفره نامتقارن موجب وارد شدن نیروهای نامتقارن، هم به سر استخوان ران و هم به حفره استابولوم شده و بتدریج لایه غضروفی این دو از بین رفته و علائم ساییدگی و آرتروز مفصلی ایجاد میشود. شروع آرتروز همراه میشود با بروز درد و محدودیت حرکتی در مفصل ران.

سیر نیمه دررفتگی ران و نیاز به جراحی تعویض مفصل لگن


در مواردی که دیسپلازی مفصل ران در زمان کودکی درمان نشود بیمار ممکن است اصلا متوجه وجود آن نگردد. گاهی اوقات تنها علامت آن ممکن است لنگش مختصری در حین راه رفتن باشد.

بتدریج و با افزایش سن علائم ساییدگی مفصل شروع شده و بیمار در دهه سوم و چهارم عمر دچار درد و محدودیت حرکتی و کوتاهی اندام شده و لنگش او شدیدتر میگردد.

در این مرحله درمان بیمار با استفاده از عمل جراحی تعویض مفصل ران انجام میشود. با انجام این عمل جراحی درد بیمار از بین رفته و مفصل راحت تر و روان تر حرکت میکند. کوتاهی اندام بیمار رفع شده و لنگش وی تا حد زیادی از بین میرود.
 

 تعویض مفصل لگن

نکات مهم در تعویض مفصل مبتلا به دیسپلازی لگن


تعویض مفصل در بیمار مبتلا به دیسپلازی یا نیمه دررفتگی مادرزادی مفصل ران نیازمند توجه به نکات خاصی است
 

  •     در این بیماران شکل حفره استابولوم تغییر کرده است. در مواردی که این تغییر شکل زیاد باشد قسمتی از استخوان خورده شده و وجود ندارد و این عامل میتواند مانعی جدی در اتصال مناسب مفصل مصنوعی به حفره استابولوم باشد.
  •     در این صورت ممکن است نیاز به استفاده از پیوند استخوان یا استفاده از انواع خاصی از مفصل مصنوعی باشد.
  •     در این بیماران چرخش سر و گردن استخوان ران هم تغییر کرده و پزشک جراح باید به آن توجه کند تا بتواند مفصل مصنوعی را در وضعیت مناسبی قرار دهد
  •     در این بیماران به علت تغییر در آناتومی اطراف مفصل ران و جابجایی محل عروق و اعصاب احتمال آسیب به آنها در حین جراحی بیش از یک تعویض مفصل معمولی است
  •     در این بیماران معمولا استخوان های اضافی زیادی در داخل و زیر حفره استابولوم تشکیل شده که پزشک جراح باید آنها را با دقت خارج کند
  • گرچه انجام یک عمل جراحی تعویض مفصل موفق در دیسپلازی یا نیمه دررفتگی مفصل ران نیازمند مهارت و دقت جراح است ولی بسیاری از این بیماران بعد از عمل تعویض مفصل احساس رضایت کرده و میتوانند بدون درد و محدودیت حرکت راه رفته و لنگش آنها هم تا حدود زیادی از بین میرود.
کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 267 تاريخ : يکشنبه 26 خرداد 1398 ساعت: 15:18

سیاه شدن سر استخوان ران

یکی از راه های درمان بیماری سیاه شدن سر استخوان ران انجام عمل جراحی تعویض مفصل ران است ولی این نوع از درمان چه موقع لازم است و چه کمکی میتواند به درمان بیماری بکند. آیا هر کسی که سر استخوان رانش سیاه شده باید تعویض مفصل بکند و اگر این جراحی را انجام دهد میتواند انتظار چه چیزهایی را داشته باشد.

روند سیاه شدن سر استخوان ران در لگن

سیاه شدن سر استخوان ران بیماری است که به علت نرسیدن خون به آن ناحیه بوجود میاید. در بسیاری از موارد علت نرسیدن خون، مصرف داروهای حاوی کورتون مانند پردنیزولون و یا مصرف الکل است.

کسانی که جراحی پیوند کلیه انجام داده اند، بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل، در بیماری کیسون در غواصان و در بعضی حالات دیگر هم احتمال بروز این بیماری زیاد است. البته در مواردی هم هیچ علت زمینه ای برای بروز آن پیدا نمیشود.

 

تاثیر جراحی تعویض مفصل در درمان سیاه شدن سر استخوان ران


در صورتی که این بیماری در هنگامی که هنوز سر استخوان ران تغییر شکل نداده تشخیص داده شود ممکن است بتوان با انجام عمل جراحی دکمپرشن جلوی پیشرفت آن را گرفت.

با این حال وقتی بیماری دیر تشخیص داده شود و سر استخوان ران تغییر شکل داده باشد معمولا تنها راه درمان درد و محدودیت حرکتی در بیمار انجام عمل جراحی تعویض مفصل ران است.

این عمل جراحی میتواند درد و محدودیت حرکتی و کوتاهی اندام تحتانی بیمار را برطرف کرده و بیمار را به یک زندگی فعال برگرداند.

پس هر کسی که دچار نکروز یا سیاه شدگی سر استخوان ران است نیاز به جراحی تعویض مفصل ندارد. این جراحی تنها در آن دسته از بیماران انجام میشود که سر استخوان ران تغییر شکل یافته و مفصل ران وارد یک چرخه معیوب تخریب و آرتروز شده است.

 

نکات مهم در جراحی تعویض مفصل ران برای سیاه شدگی سر


جدای از منافع زیادی که انجام تعویض مفصل ران برای این بیماران دارد ملاحظات خاصی باید برای انجام جراحی این بیماران مد نظر قرار گیرد
 

  •     احتمال دررفتگی مفصل مصنوعی در بیمارانی که به علت سیاه شدن سر استخوان ران نیاز به انجام تعویض مفصل دارند بیش از بیمارانی است که به علت آرتروز نیاز به جراحی خواهند داشت.
  •     به همین منظور پزشک جراح باید اقداماتی را در حین جراحی اتخاذ کند تا احتمال بروز این عارضه را کاهش دهد
  •     ممکن است به علت پرخونی کپسول مفصل ران در این بیماران، خونریزی حین جراحی کمی بیش از معمول باشد. توجه جراح به این مسئله میتواند تا حد زیادی به بیمار کمک کند
  •     در صورتی که مشکلات قبلی بیمار که منجر به سیاه شدگی سر استخوان شده اند همچنان ادامه داشته باشند باید متناسب با آنها اقدامات خاصی انجام شود
  •     بیماران مبتلا به سیاه شگی سر استخوان ران معمولا افراد جوانی هستند. نیاز جوان ها به فعالیت بدنی و نوع فعالیتی که آنها انجام میدهند قدری با افراد مسن تر تفاوت دارد.
  •     در این افراد باید از مفاصل مصنوعی خاصی استفاده شود تا بیمار بتواند بعد از جراحی راحت تر فعالیت کند و مفصل مصنوعی عمر بیشتری داشته باشد
  •     در صورتی که بیمار قبلا تحت عمل جراحی دکمپرشن یا گرافت در ناحیه لگن قرار گرفته باشد ممکن است تغییراتی در استخوان بالای ران ایجاد شود که عمل جراحی تعویض مفصل ران را با سختی هایی همراه کند.
  •     پزشک جراح باید به این تغییر شکل ها توجه کافی داشته باشد تا کارگذاری مفصل مصنوعی به خوبی صورت پذیرد
  •     کپسول مفصل ران در بیماران مبتلا به سیاه شدن سر استخوان ران شل و قابل انعطاف است و همین امر موجب میشود که جراحی این افراد در دست جراحی که آشنایی کافی با این موضوع نداشته باشد موجب بلند شدن طول پا بعد از جراحی شود

 

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 284 تاريخ : يکشنبه 26 خرداد 1398 ساعت: 15:10

شرکت فریت بار در فرودگاه امام خمینی (ره)

شرکت فریت بار در فرودگاه امام خمینی (ره) , فریت بار از فرودگاه امام , لیست شرکت های فریت بار موجود در فرودگاه تهران , قیمت ارسال بار هوایی از فرودگاه امام خمینی (ره) , حمل بار هوایی بار مسافری از فرودگاه امام


فریت بار

ارتباط با پادمیرا فریت

آدرس دفتر مرکزی : تهران، سهروردی شمالی،خیابان میرزایی زینالی غربی ، ساختمان اداری ۱۴۴، واحد ۱

۰۲۱۸۸۵۰۱۲۸۷
۰۲۱۸۸۵۰۱۲۸۸
۰۲۱۸۸۷۳۵۶۰۴
۰۲۱۸۸۷۳۵۷۰۳
۰۲۱۸۸۷۳۵۲۸۳

ارتباط با مدیریت : ۰۹۱۲۱۴۰۶۹۰۹

ایمیل : padmiraaircargo[@]gmail.com


شرکت پادمیرا فریت با سابقه ای بالغ بر ۴۵ سال در زمینه فریت بار و ارسال بار هوایی از ایران به سایر کشورهای دنیا , از طریق فریت فرودگاه امام (ره) توانسته است خدمات ارزنده ای به مسافران عزیز ارائه کند . همیشه اولویت ما رضایت مسافران از ارائه خدمات بار هوایی پادمیرا راه بوده است و بر همین اساس توانسته ایم در سطح شهر برای آسایش مسافران دو انباری را احداث کنیم .

همچنین استفاده از نیروی کار حرفه ای و مجرب جهت بسته بندی لوازم منزل و شخصی مسافر از دیگر خدمات ماست . روال کار ما برای فریت بار مسافری از بخش فریت فرودگاه امام بدین شکل می باشد :

تماس و رزرو وقت بسته بندی با شرکت پادمیرا فریت

راهنمایی های لازم در خصوص شیوه فریت بار و ارسال بار هوایی از فرودگاه امام خمینی (ره) در این تماس و ارتباط به مسافر و یا صاحب بار ارائه می شود . مشاورین ما هزینه نسبی و قیمت ارسال بار را نیز برای شما خواهند گفت .

اعزام کادر و نیروی کار بسته بندی در وقت تعیین شده به محل بار

بعد از اینکه مسافر تایید کرد و وقت رزرو برای بسته بندی داده شد . در زمان مقرر بدون هیچ معطلی نیروی مجرب جهت بسته بندی لوازم و وسایل مسافر به محل اعزام می شود. تمامی لوازم بسته بندی در این بخش توسط ون شرکت فریت بار پادمیرا راه به محل برده می شود .

اتمام بسته بندی و حمل بار به نزدیکترین انباری

همانطور که در بالا نیز اشاره ای داشتیم برای افزایش سرعت انجام کار در سطح شهر دو انباری ( یکی در سهروردی و دیگری در یافت آباد ) موجود می باشد بعد از اتمام بسته بندی محموله به انباری نزدیک حمل می شود. و در صورت لزوم و نیاز اقدام به پالت بندی می شود . تا تمام کارهای اداری انجام شود .

ارسال بار به فرودگاه امام (ره) و فریت

روز فریت بار از قبل تعیین شده است و لذا در همان روز بار و محموله شما به فرودگاه اعزام می شود تا کارهای گمرکی و اداری نهایی انجام شود و بارنامه صادر شود . بعد از اتمام کارهای ضروری فریت بار در فرودگاه امام خمینی (ره) بار گیری محموله به هواپیما انجام می شود .

هزینه و قیمت ارسال بار یا فریت از فرودگاه امام خمینی (ره)

به دلیل نوسانات ارزی به  ویژه دلار در کشور به خاطر تحریم های امریکا , جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص هزینه فریت بار و قیمت ارسال بار از فرودگاه امام خمینی (ره) مستقیم با شماره های زیر تماس برقرار کنید .

فریت فرودگاه امام

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 272 تاريخ : يکشنبه 12 خرداد 1398 ساعت: 16:42

کارت بازرگانی

کارت بازرگانی

تعریف کارت بازرگانی

کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی و حقوقی اجازه داده می شود به امور تجارت خارجی بپردازد و به طور کلی یکی از مدارک اصلی که در مبحث صادرات و واردات کالا الزام دارد و جزو یکی از ارکان اساسی این مقوله می باشد کارت بازرگانی است که توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران توسط مرکز و یا شهرستان ها به نام متقاضیانی که واجد شرایط باشند٫ صادر می گردد. بر اساس مقرراتی که در حال حاضر در دست اجراء است اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور به مدت یک سال می باشد و تمدید کارت بازرگانی نیز با ارائه مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد. لازم به ذکر است که کلیه افراد حقیقی و حقوقی بعد از گذراندن مراحل (کلاس های آموزشی) مجاز به دریافت کارت می باشند.

اخذ کارت بازرگانی

منظور از امور تجاری که با این کارت انجام می‌شود ، اموری از قبیل ثبت و سفارش کالا تا واردات از مناطق آزاد ، حق‌ العمل کاری (امور مشابه دلالی) در گمرک و صادرات کالاهای مجاز است.

تعریف ساده تر که می توان گفت این است که تقریباً هر اقدامی در چارچوب قوانین کشور ، به یک مجوز از سوی مقامات یا سازمان های مربوط نیاز دارد. دقیقا مثل رانندگی کردن که با داشتن گواهینامه رسمی از اداره راهنمایی و رانندگی ، قانونی است و بدون آن غیرقانونی و تخلف. برای بعضی تجارت ها هم به چنین گواهینامه ای نیاز داریم که به آن کارت بازرگانی گفته می شود.

همچنین صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت‌های خارجی منوط به معامله‌ متقابل است ، یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی در ایران داده می‌شود که در کشور آن ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه‌ فعالیت بازرگانی به‌ صورت متقابل داده شود.

توجه داشته باشید که کارمندان تمام وقت دستگاه های دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند و ارائه حداقل مدرک تحصیلی دیپلم الزامی است. در زمان تحویل کارت بازرگانی حضور متقاضی یا نماینده قانونی او در مرحله برابراصل و تحویل کارت بازرگانی الزامی است و همچنین حضور متقاضی در کلاس های آموزشی براساس نوع مدرک تحصیلی پس از مراجعه به اتاق الزامی می باشد. نکته بسیار مهم این است که برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد.

مزایای کارت بازرگانی

صرف داشتن کارت بازرگانی به آن معنا نیست که دارنده‌ آن می‌ تواند تاجر موفقی باشد یا با مشکلات تجاری برخوردی نداشته باشد بلکه بعضاً تجار موفقی هستند که حتی با وجود داشتن سابقه‌ فعالیت طولانی به تازگی به دنبال اخذ این کارت هستند. همچنین برخلاف تصور عام و مشاوره‌های خالی از تخصص ، داشتن تحصیلات در زمینه‌ مدیریت بازرگانی ، شرط اخذ این کارت یا حتی موفقیت در تجارت نیست و با این موضوع می توان به ۵ مزیت عمده آن به که شرح ذیل می باشد می توان اشاره کرد :

مزایای کارت بازرگانی

۱. دارنده‌ کارت بازرگانی شخص حقیقی باشد ، به عنوان تاجر شناخته می‌شود ، مزیت این مسئله در این است که تجار دارای امتیازات خاص و ویژه‌ای به نسبت افراد عادی هستند که صاحبِ کارت بازرگانی نیز از آنها بهره‌ مند خواهد شد.

۲. برای افراد دارای کارت بازرگانی که به دلیل تجارت مجبور به سفرهای متعدد هستند ، ویزای تجاری صادر می‌شود (که البته با توجه به قوانین هر کشوری این مسئله متفاوت خواهد بود).

۳. مزیت داشتن کارت بازرگانی برای صاحب آن ، امکان عضویت وی در اتاق‌های بازرگانی است.

۴. یکی از جالب‌ ترین مزایای خاص کارت بازرگانی ، این است که امکان ثبت نام و علائم تجاری غیرفارسی یا لاتین را به صورت استثناء به دارنده‌ آن می‌ دهد.

۵. امکان واردات کالا از مناطق آزاد کشور به داخل مرزهای کشور است.

کاربرد های کارت بازرگانی

کاربرد های کارت بازرگانی به شرح زیر می باشد :

  • ثبت سفارش و ترخیص کالا.
  • واردات کالا از مناطق آزاد.
  • مبادرت به حق العمل کاری گمرک.
  • صادرات و واردات کلیه اقلام مجاز.
  • ثبت برند و علامت تجاری لاتین (غیر فارسی).

موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی :

علاوه بر کارهایی که برای انجام دادن آن ها داشتن کارت بازرگانی ضرورت دارد ، قانونگذار مواردی را نیز بر شمرده است که برای انجام دادن آنها نیازی به داشتن کارت بازرگانی نیست. در واقع ، بر اساس قانون ، موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی عبارت است از:

  • شركت تعاونی مرزنشینان
  • ملوانان ایرانی شاغل در شناورهایی كه در بین سواحل ایران و سایر كشورها در تردد هستند
  • پیله وران (ده کوچکی است از دهستان براآن بخش حومه ٔ شهرستان اصفهان).
  • كارگران ایرانی شاغل در خارج از كشور در صورت داشتن كارنامه شغلی از وزارت كار.

ابطال کارت بازرگانی

کارت بازرگانی برای دارنده آن به صورت مدت دار صادر می شود ولی مانند هر مجوز دیگری تحت شرایطی قابل ابطال است. به‌ طور مثال اگر دارنده‌ کارت بازرگانی فاقد یکی از شرایط چندگانه برای صدور این کارت باشد یا بعداً آن شرایط را از دست بدهد ، کارت باطل خواهد شد. حال اگر دارنده‌ این کارت مرتکب قاچاق بشود طبق ماده‌ی ۳۰ قانون گمرک ایران ، در صورت احراز اینکه فرد مرتکب این جرم شده است ، از عضویت به‌ صورت دائم یا موقت در اتاق بازرگانی محروم شده و کارت او نیز ابطال می‌شود. همچنین برای اشخاصی که به علت ارتکاب جرم ، به حکم مقامات قضایی از تمام یا برخی حقوق اجتماعی محروم می‌شوند (اگر محرومیت مصرح وی در این زمینه باشد) به‌ طور کلی کارت بازرگانی صادر نمی‌ شود. همچنین برای افراد ورشکسته که هنوز وضعیت تصفیه‌ حساب‌ های آنها مشخص نیست ، نیز کارت بازرگانی صادر نخواهد شد.

ابطال کارت بازرگانی

انواع کارت بازرگانی

انواع کارت بازرگانی

۱. کارت بازرگانی تجاری: که نوع غالب آن است و برای ثبت و سفارش و ترخیص کالا و صادرات و واردات کالا استفاده می‌شود.

۲. کارت بازرگانی خدماتی: که صرفاً برای اشخاص حقوقی که مجوز سرمایه‌ گذاری با زمینه‌ فعالیت خدماتی دارند صادر می‌شود.

۳. کارت بازرگانی موردی : که برای اشخاص حقیقی و حقوقی که برای یک بار خواهان ترخیص کالای خود باشند صادر می‌شود.

۴. کارت بازرگانی تولیدی و صنعتی : که برای اشخاص حقوقی که دارای مجوز سرمایه‌ گذاری با زمینه‌ فعالیت تولیدی هستند صادر می‌شود (به این منظور که تجهیزات کارگاهی و مواد اولیه‌ مورد نیاز برای تولیدات خود را وارد و سپس اقدام به تولید نمایند).

۵. کارت بازرگانی شرکت های تعاونی : کارت بازرگانی شرکت های تعاونی از اتاق های تعاون دریافت می شود.

اخذ کارت بازرگانی برای مدرک تحصیلی دیپلم و یا فوق دیپلم

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه از آموزش و پرورش و یا فوق دیپلم از دانشگاه می باشند می بایست در نشست توجیهی ، در دوره های آموزشی تخصصی به مدت ۱۲ ساعت نیز شرکت نمایند. در بعضی موارد حتی بدون داشتن مدرک دیپلم می توان کارت بازرگانی اخذ کرد.

اخذ کارت بازرگانی برای افرادی که دارای مدرک دانشگاهی مرتبط و غیر مرتبط هستند

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی مرتبط از جمله رشته های مدیریت بازرگانی و اقتصاد و به طور کلی رشته های همانند هستند و فارغ التحصیل از دانشگاه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا باشند به تشخیص اتاق می بایست در نشست توجیهی کارت بازرگانی به مدت  ۲ الی  ۳ ساعت شرکت نمایند. 

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی غیر مرتبط با رشته های فوق می باشند و فارغ التحصیل از دانشگاه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا باشند ، می بایست علاوه بر حضور در نشست توجیهی ، در دوره های آموزشی تخصصی به مدت  ۸ ساعت نیز شرکت نمایند. 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقوقی (شرکت ها)

  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد.
  • اصل گواهی پلمپ دفاتر روزنامه و کل از اداره ثبت شرکت ها.
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل.
  • کپی روزنامه رسمی و آخرین تغییرات شرکت.
  • کلیه مدارک هویتی شرکت.
  • اصل کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل.
  • دو قطعه عکس ۴*۳ مدیر عامل (جدید ٫ تمام رخ و ساده باشد.).
  • ارائه اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم) از مدیر عامل.
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان.
  • داشتن حداقل سن ۲۳ سال تمام.
  • اصل گواهی بانکی مبنی بر تائید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام شرکت.
  • ارائه مدارک مالکیت یا اجاره نامه معتبر که شرکت در آنجا واقع باشد.
  • کد اقتصادی جدید و یا ارائه پیش ثبت نام طرح جامع مالیاتی.
  • حضور مدیر عامل در کلاس های آموزشی.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی

نکته : کارت بازرگانی اشخاص حقوقی برای مدیر عامل شرکت فقط اخذ می شود و سالی یک بار احتیاج به تمدید دارد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقیقی (اشخاص)

  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی کارت بازرگانی.
  • اصل گواهی پلمپ دفاتر روزنامه و کل از اداره ثبت شرکت ها.
  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد.
  • اصل کارت ملی و شناسنامه متقاضی کارت بازرگانی.
  • دو قطعه عکس ۴*۳ متقاضی کارت بازرگانی.
  • ارائه اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل مدرک دیپلم) متقاضی کارت بازرگانی.
  • اصل کارت پایان خدمت متقاضی کارت بازرگانی.
  • داشتن حداقل سن ۲۳ سال برای متقاضی کارت بازرگانی.
  • ارائه مدارک بانکی که در آن حساب جاری به نام متقاضی افتتاح گردیده باشد.
  • اصل سند یا اجاره نامه معتبر به نام متقاضی.
  • حضور متقاضی در کلاس های آموزشی بر اساس نوع مدرک تحصیلی.
  • کد اقتصادی جدید و یا ارائه پیش ثبت نام طرح جامع مالیاتی.

در بعضی موارد حتی بدون داشتن کارت پایان خدمت می توان کارت بازرگانی اخذ نمود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقیقی

استعلام فرم های کارت بازرگانی

فرم های گواهی شده که سامانه به درخواست کننده ارائه می دهد را چاپ گرفته و جهت تایید به مراکز مربوطه به شرح زیر مراجعه شود:

  • برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه باید به نزدیک ترین دفتر پلیس + ۱۰ مراجعه نمایید.
  • برای دریافت گواهی ماده  ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم به حوزه مالیاتی محل کار (برای کارت های حقیقی) دفتر مرکزی (برای کارت های حقوقی) مراجعه نمایید.
  • برای تایید فرم حساب و حسن اعتبار بانکی یا فرم الف به بانکی که حساب جاری شرکت یا شخص متقاضی در آن دارید مراجعه نمایید.
  • برای تایید فرم تعهد و گواهی امضاء یا فرم د باید به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایید.
  • برای دریافت مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی به شعبه بیمه محل کار(برای کارت های حقیقی) دفتر مرکزی (برای کارت های حقوقی) مراجعه نمایید.
  • برای دریافت اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی و گواهی پلمپ دفاتر به نزدیک ترین دفتر پست مراجعه و پس از دریافت دفاتر قانونی (دفتر روزنامه و کل) به اداره ثبت شرکت های محل مراجعه نمایید.
  • برای دریافت فرم پیش ثبت نام کد اقتصادی به سایت اداره مالیات مراجعه نمایید.
  • برای دریافت تایید صلاحیت مدیران خارجی (ویژه مدیرعاملان غیر ایرانی) به سفارتخانه متبوع مراجعه نمایید.

هزینه اخذ کارت بازرگانی

هزینه اخذ کارت بازرگانی شامل موارد زیر می باشد :

  • اخذ و تهیه دفاتر پلمپ به تاریخ روز (در صورت نیاز).
  • تنظیم و ثبت اظهارنامه کارت بازرگانی و حق الوکاله وکیل.
  • تنظیم و ثبت اطلاعات مورد نیاز در سامانه اتاق بازرگانی.
  • تنظیم و تکمیل و ثبت فرم های مشخصه و مربوطه که بر عهده شخص درخواست کننده می باشد.
  • تعیین وقت کلاس های توجیهی اتاق بازرگانی و ثبت نام های مربوطه.
  • حق عضویت سالانه اتاق بازرگانی (پس از تائید صلاحیت شخص درخواست کننده).

توجه داشته باشید در صورتی که اخذ کارت با موسسه ثبتی ذهن ناب باشد در کلیه این امور شما را یاری می نماید تا سرعت و دقت بیشتری در انجام آنها داشته باشد.

نکته بسیار مهم این است که زمانی که کارت بازرگانی اخذ  شد به این معنا نیست که شما عضویت اتاق را دارید و تا زمانی که عضویت اتاق را نداشته باشید مجاز به امر صادرات و واردات نمی باشید.

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 248 تاريخ : يکشنبه 12 خرداد 1398 ساعت: 16:36

ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند و علامت تجاری

تعریف ثبت برند و علامت تجاری :

برند و علامت تجاری هر یک دو روی یک سکه هستند که نباید آن ها را به یک معنی تصور کرد و مورد استفاده قرار داد چرا که دو معنا و خاصیت متفاوت دارند. برند به نام تجاری یک کالا و یا خدمات یک شخص حقیقی یا حقوقی گفته می شود ٫ در حالی که علامت تجاری شکل یا تصویری از یک علامت خاص است که گاهاً به برند ها الحاق می شوند. برند و علامت تجاری به لاتین و غیر لاتین در دنیای کسب و کار ثبت می شود. استفاده از برند تحت مالکیت به منظور ایجاد تمایز می باشد.

ثبت برند

ثبت برند

طبق ماده ۳۰ قانون علامت‌ ، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:

الف- علامت يعنی هر نشان قابل رؤيتی كه بتواند كالاها يا خدمات اشخاص حقيقی يا حقوقی را از هم متمايز سازد.

ب- علامت جمع يعنی هر نشان قابل رويتی كه باعنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا يا خدمات اشخاص حقيقی و حقوقی را كه از اين نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می كنند متمايز سازد.

ج- نام تجارتی يعنی اسم يا عنوانی كه معرف و مشخص‌ كننده شخص حقيقی يا حقوقی باشد.

تاریخچه ثبت برند و علامت تجاری را می توانید در این لینک مطالعه فرمائید.

چرا برند را ثبت کنیم ؟

علامت تجاری یا برند نشانی است که قادر است کالا های تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط شخص حقیقی یا حقوقی را از کالا ها و یا خدمات سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی متمایز نماید. در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و تکامل فکری بشر هر دقیقه به تعداد افرادی که تمایل به ارائه محصولات جدید و یا خدمات منحصر به فرد خود دارند افزوده میشود. این افراد سعی می کنند تا مخاطبان و مشتریان خود را از هر طریق جذب کنند و آنچه مسلم است این است که اولین شرط برای ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان داشتن یک نام و یا علامت تجاری خاص و منحصر به فرد است. این نام تجاری و یا علامت تجاری به نوعی معرف اصلی افراد و کمپانی هاست.

نام تجاری یا همان برند برای تمایز افراد ، محصولات و خدماتشان از یکدیگر به کار می رود و به عبارتی دیگر تضمین کننده این است که رقبا با ارائه خدمات مشابه نمی توانند از سال ها زحمت و تلاش آنها سوء استفاده کنند و چنانچه مرتکب چنین عملی شوند مالک نام و علامت تجاری می تواند با تکیه بر گواهی ثبت برند اقدام به شکایت در مراجع صالح نماید.

علامت تجاری یا برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح ، علامت ، نشانه ، نماد ، عدد ، طرح یا ترکیبی از اینها برای محصول یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی به کار می رود و آنها را از هم متمایز می سازد. هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند علاوه بر ثبت نام تجاری خود برای بهتر شناخته شدن خدمات و محصولاتش علامت تجاری خود را نیز به ثبت برساند تا با درج آن بر روی محصولات و هر مکان دیگری خود را بیشتر در ذهن مخاطبان و مشتریان ماندگار سازد.

مزایای ثبت برند و علامت تجاری

از دیر باز تا کنون انسان همیشه در فکر صعود به قله های آرزوهایش و رسیدن به کمال و پیشرفت بوده است. چه بسا هستند کسانی که در این راه دست به انجام هر کاری می زنند از جمله سوء استفاده از خلاقیت ، فکر و ایده های دیگران ، چه بسا هستند کسانی که سال های سال با ایده و خلاقیت خود محصولاتی را طراحی و به تولید رسانده اند ولی در اثر غفلت و یا حتی جهل به قانون آن را به ثبت نرسانده اند و به همین خاطر افراد سود جو به راحتی از ایده و محصولات آنان استفاده کرده و حال یک عمر تلاش و زحمت وی را به نام خود تمام کرده اند. ثبت برند و علامت تجاری جلوی این سوء استفاده را برای افراد سود جوی متقلب می گیرد.

مزایای ثبت علائم تجاری

مزایای ثبت علائم تجاری

حال با توضیحات فوق الذکر چند نمونه دیگر از مزایای ثبت علامت را بیان می نماییم :

  • این امکان را به مشتریان می دهند که بتوانند محصولات را از یکدیگر تشخیص بدهند.
  • یکی از ابزارهای تبلیغاتی داشتن یک علامت تجاری معتبر می باشد.
  • با ثبت علامت تجاری خود می توان اجازه استفاده آن را به اشخاص ثالث داد و حتی می تواند منبع درآمد مستقیم برای صاحب علامت باشد.

مدارک لازم ثبت برند و علامت تجاری برای اشخاص حقیقی

  • شناسنامه و کارت ملی صاحبان امتیاز برند و علامت تجاری .
  • کارت پایان خدمت متقاضی .
  •  نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویری از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ۱۰*۱۰ سانتی متر باشد.
  •  مجوزی برای ثبت علامت تجاری یا برند که شامل جواز کسب و یا جواز تاسیس و یا پروانه بهره برداری می باشد.
  • کارت بازرگانی برای برند و علامت تجاری که لاتین یا فاقد معنی باشد.
مدارک لازم ثبت برند

مدارک لازم ثبت برند

مدارک لازم ثبت برند و علامت تجاری برای اشخاص حقوقی

  • کپی کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل و اعضاء شرکت.
  • مدارک شرکت و یا موسسه غیر تجاری.
  • نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ۱۰*۱۰ سانتی متر.
  • آگهی آخرین تغییرات شرکت یا موسسه .
  • مجوز مربوطه مرتبط (جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری).
  • در صورتی که علامت به صورت لاتین و یا فاقد معنی باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی می باشد.
  • کارت پایان خدمت مدیر عامل.

مدت اعتبار علائم تجاری و برند

مدت اعتبار ثبت علامت تجاری و برند ۱۰ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌ های متوالی ۱۰ ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌. یک مهلت ارفاقی ۶ ماهه که از پایان دوره شروع می شود ، برای پرداخت هزینه تمدید ، با پرداخت جریمه تأخیر ، درنظر گرفته می شود که رقمی حدود دو برابر رقم تمدید می باشد.

نقل و انتقال علامت تجاری و برند

علامت تجاری و برند قابل انتقال می باشد اما برای آن که این انتقال نسبت به اشخاص ثالث معتبر تلقی گردد نحوه انتقال علامت تجاری و برند از صاحب قبلی به صاحب جدید باید به ثبت برسد. انتقال هر نوع مالکیت علائم تجاری می بایست با نامه و یک درخواست بطور کتبی توسط مالک به اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت صنعتی  اظهار شود. هر تغییری از این قبیل با پرداخت هزینه امکانپذیر است. در صورتیکه فرد بخواهد جزیی از علامت خود را واگذار نماید نیز باید اظهارنامه جداگانه تنظیم نماید.

نقل و انتقال علامت تجاری و برند

نقل و انتقال علامت تجاری و برند

چرا باید علامت تجاری ثبت شود ؟

  • تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  • شرکت ها را قادر می کند محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.
  • ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.
  • اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از حق امتیاز ها می باشند.
  • جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی هستند.
  • ممکن است دارائی ارزشمند کسب و کار باشند.
  • شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
  • ممکن است برای دریافت وام مفید باشد.

علامت های تجاری و برند های غیر قابل ثبت

  • واژه های عام قابل ثبت برای علامت تجاری و برند نمی باشد :

    برای مثال اگر قصد ثبت علامت تجاری «صندلی» را دارید چون «صندلی» واژه عام می باشد نمی توان آن را به عنوان علامت تجاری به ثبت رساند.

  • واژه های توصیف کننده قابل ثبت برای علامت تجاری و برند نمی باشد :

    اینها کلماتی هستند که در تجارت معمولاً به توصیف محصول مورد نظر به کار می روند. مثل کلمه «شیرین» برای «شکلات» ولی موسسه حقوقی ذهن ناب راه حل هایی برای ثبت این موضوع دارد.

  • علائم گمراه کننده ( فریب دهنده ) قابل ثبت برای علامت تجاری و برند نمی باشد :

    علائم تجاری هستند که مصرف کننده را نسبت به ماهیت ٫‌ کیفیت یا مبداء جغرافیایی محصول گمراه می کند یا فریب می دهد. همچنین علائمی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی که عموماً پذیرفته شده اند را نقض کنند به عنوان علامت تجاری قابل ثبت نیستند.

  • پرچم ها و نشانه ها  قابل ثبت برای علامت تجاری و برند نمی باشد :

    پرچم ها و نشان های سلطنتی ٫ علائم رسمی دولت و نشان کشور ها و سازمان های بین المللی که نمونه آنها به دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPE) اعلام شده است معمولاً قابل ثبت نیستند.

هزینه ثبت برند و علامت تجاری

هزینه ثبت برند یا ثبت علامت تجاری شامل موارد زیر می باشد :

  • مرحله اول ثبت برند و علامت تجاری : 

– ثبت نام حساب کاربری و درخواست اقرارنامه.

– ثبت و تنظیم اظهارنامه علامت تجاری (برای هر نام به صورت جداگانه).

فقط در صورت تائید نام درخواستی و بلامانع بودن از نظر مشابهت و مغایرت ٫ ادامه کار مقدور می باشد.

  • مرحله دوم (بعد از تائید اداره مالکیت معنوی) :

– حق الوکاله وکیل.

– پرداخت روزنامه تقاضا برند و علامت تجاری.

– پرداخت روزنامه رسمی.

– پرداخت حق الثبت و حق التمبر گواهینامه برند.

– دریافت گواهینامه یا تصدیق برند و علامت تجاری ثبت شده و انحصار ۱۰ ساله علامت تجاری.

در صورتی که تمایل به ثبت برند و علامت تجاری خود دارید و این افتخار را می خواهید به موسسه ثبتی ذهن ناب بدهید ٫ فرم زیر را پرینت گرفته و تکمیل کنید و با مدارک هویتی مورد نظر برای موسسه توسط ایمیل یا فایل ضمیمه زیر ارسال کنید تا در سریعترین زمان و بهترین کیفیت برند و علامت تجاری شما به ثبت برسد. حتماً طبقات برند و علامت تجاری را مطالعه و طبقه برند و علامت تجاری خود را مشخص نمایئد.

 

نکته بسیار مهم در مورد ثبت بین المللی برند

بدینوسیله در خصوص ثبت بین المللی قویاً تاکید می گردد که ثبتی به عنوان ثبت بین المللی یکپارچه  وجود ندارد و ثبت هر یک از مصادیق مالکیت صنعتی مطابق معاهدات و کنوانسیون ها در قلمرو کشورها یا اتحادیه های عضو آنها مطابق مقررات مربوطه صورت می گیرد و تبلیغاتی با عناوین ثبت بین المللی یا جهانی به صورت یکپارچه با وعده هایی چون شرکت در نمایشگاه های بین المللی و سوء استفاده های احتمالی دیگر متقلبانه بوده و بی پایه و اساس می باشد. به متقاضیان ثبت برند و علامت تجاری توصیه میگردد که در ارتباط با نحوه اقدامات و رویه های ثبت در وهله اول از مشورت های موسسه حقوقی ذهن ناب همشهری بهره بگیرند و راهنمایی ها و دستور العمل های وکلای موسسه را استفاده نمایند.

 

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 279 تاريخ : يکشنبه 12 خرداد 1398 ساعت: 16:29

جراحی منیسک زانو

جراحی منیسک زانو

ما در ادامه سوالات متداولی را که برای شما عزیزان در مورد منیسک زانو و جراحی منیسک زانو پیش می اید وبیماران عزیز مطرح کرده اند را آماده کرده ایم.

با ما همراه باشید.

آیا پارگی منیسک خود بخود ترمیم می شود؟

منیسک از نظر خون رسانی به دو قسمت بیرونی و داخلی تقسیم می شود. قسمت های مرکزی تر فاقد عروق خونی هستند ولی حاشیه بیرونی منیسک عروق خونی را دریافت می کند پس در صورت آسیب دیدن قدرت ترمیم دارد ولی این بدان معنی نیست که هر پارگی منیسک که در قسمت حاشیه ای آن باشد ترمیم خواهد شد.

پارگی منیسک حتی اگر در قسمت حاشیه ای آن باشد خودبخود ترمیم نمی شود بلکه نیاز به درمان صحیح دارد.

آیا فعالیتهای ورزشی برای منیسک آسیب دیده مضر است؟

تاثیر دویدن و  فعالیتهای ورزشی بر روی آسیب منیسک بسته به شدت آسیب متغیر است.

در صورتی که پارگی منیسک موجب بروز علائمی مانند تورم، قفل شدن و یا خالی کردن زانو شود وارد کردن فشار زیاد به زانو مانند دویدن زیاد ممکن است شدت آسیب را افزایش دهد.

درمان های بدون جراحی پارگی منیسک زانو شامل چه مواردی هستند؟

مصرف داروهای ضدالتهابی ، استراحت و استفاده از کمپرس یخ می تواند در موارد حاد پارگی منیسک زانو موثر باشند.

استفاده از کمپرس یخ باعث کاهش تورم و التهاب شده و بافت آسیب دیده را بهبود می بخشد.

پزشک ممکن است برای حفظ مفصل استفاده از بریس و عصا را برای بیمار توصیه کند.

همچنین یکی از درمان های مهم در پارگی منیسک زانو اصلاح فعالیت ها و جلوگیری از انجام فعالیت هایی است که باعث تشدید علائم می شود، البته این اقدامات تا حدود زیادی بستگی به شدت آسیب دیدگی، نوع آسیب دیدگی ، اندازه پارگی و تقاضای بیمار دارند.

پارگی منیسک چه زمانی نیاز به جراحی دارد؟

پارگی منیسک ممکن است هیچ مشکلی برای بیمار ایجاد نکرده و حتی بیمار نداند منیسک زانوی او پاره است.

در صورت بروز پارگی مینیسک زانو پزشک ابتدا درمان های بدون جراحی مانند استراحت، دارو، زانوبند طبی، بریس، فیزیوتراپی و ورزش های اصلاحی را تجویز می کند و فقط در صورت پارگی شدید منیسک زانو که زندگی را برای فرد مشکل می کند، عمل جراحی توصیه می شود.

مهمترین این علائم درد زانو، قفل شدن زانو، خالی شدن زانو و تورم گاهگاهی آن است.

جراحی منیسک زانو  به چه روش هایی انجام می شود؟

سه روش جراحی منیسک زانو وجود دارد. در صورتیکه اندازه پارگی بیشتر از ۱ تا ۲۲ سانتیمتر بوده و پارگی در ناحیه ای مجاور به رگ های خونی باشد و امکان بهبودی داشته باشد، پزشک ترمیم را همراه با بخیه توصیه می کند.

زمانیکه پارگی در قسمتی از منیسک است که روند بهبودی ضعیف است ، پزشک لبه پاره شده منیسک را از آن جدا می کند (منیسکتومی جزئی)  و به مفصل اجازه می دهد حرکت کند.

منیسکتومی کامل (جراحی برای برداشتن منیسک زانو به صورت کامل ) برای درمان پارگی منیسک زانو که با روش های دیگر درمان نمی شود، انجام می شود.

معمولا پزشکان از انجام این روش به دلیل اینکه زانو بدون منیسک با خطر افزایش فرسودگی انتهای ران و ساق پا و خطر افزایش ابتلا به آرتروز در مفصل زانو مواجه می شوند، خودداری می کنند.

 

بعد از انجام جراحی منیسک زانو چه اقداماتی باید انجام شود؟

بعد از انجام جراحی تمرینات فیزیوتراپی برای استحکام و استقامت ماهیچه های زانو، کاهش درد و تورم و بازگشت تحرک کامل زانو توصیه می شود.

 

عوارض جراحی منیسک زانو چیست؟

جراحی پارگی منیسک زانو همانند دیگر جراحی ها ممکن است عوارض جانبی موقتی داشته باشد.

عوارض موقت مانند خشکی زانو، عفونت و سفت شدن زانو که این عوارض را می توان با انتخاب یک جراح ارتوپد ماهر به حداقل رساند.

از شایع ترین عوارض جراحی پارگی مینیسک زانو آسیب دیدگی اعصاب پوست ناحیه مورد نظر است که در طی چند ماه برطرف می شود.


کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 231 تاريخ : يکشنبه 12 خرداد 1398 ساعت: 16:22

زانوی پارانتزی

آناتومی کاربردی مفصل زانو

از دسته مفاصلی از بدن انسان که وزن بدن را تحمل میکنند مفصل زانو بزرگترین آنها است. این مفصل از چهار استخوان تشکیل شده است. در قسمت بالا، انتهای پایینی استخوان ران Femoral bone قرار دارد.

قسمت پایینی مفصل زانو از دو استخوان یعنی استخوان های درشت نی یا تیبیا Tibia و نازک نی یا فیبولا Fibula تشکیل شده است. استخوان درشت نی به خط محوری بدن ( یعنی خطی که بینی را به ناف متصل کرده و تا بین دو کف پا پایین میاید) نزدیکتر است و قسمت اعظم نیروی وزن که از تنه استخوان ران به پایین میاید از درشت نی عبور میکند.

استخوان نازک نی در خارج درشت نی قرار گرفته است. استخوان چهارم، کشکک یا پاتلا Patella است که در جلوی مفصل زانو قرار گرفته و عملا فقط با سطح جلویی قسمت پایینی استخوان ران تماس دارد. در اطراف این استخوان ها بافت های مهم دیگری مثل لیگامان ها، منیسک ها، عروق و اعصاب و پوست قرار گرفته اند.

 

زانوی پرانتزی چیست

در حالت عادی وقتی سر پا مستقیم می ایستید و مچ پاهایتان را به هم میچسبانید زانوهایتان هم در کنار یکدیگر قرار گرفته و فاصله کمی با هم دارند. گاهی این فاصله زیاد میشود و به نظر میرسد کل اندام های تحتانی چپ و راست بصورت دو پرانتز ( ) در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. معمولاٌ به این تغییر شکل اندام، زانوی پرانتزی میگویند. ولی علت زانوی پرانتزی چیست.

 زانوی پرانتزی

شایعترین علت زانوی پرانتزی انحراف قسمت بالایی استخوان درشت نی است که به آن ژنو واروم Genu varum میگویند.

در این عارضه تنه استخوان درشت نی به خط محوری بدن نزدیکتر میشود به عبارت دقیقتر هرچه از بالای استخوان درشت نی یا تیبیا به سمت پایین تر میاییم، میبینیم استخوان به خط محوری بدن نزدیکتر شده است. البته گاهی علت زانوی پرانتزی در تغییر شکلی است که در قسمت های پایینی تنه استخوان ران ایجاد میشود.

 

آیا زانوی پرانتزی من نیاز به عمل جراحی دارد

اگر تنها مشکل شما شکل زانو است جواب منفی است. شما نیاز به جراحی ندارید. اگر تغییر شکل زانوی شما همراه با درد زانو است ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. بگذارید قدری بیشتر مسئله را باز کنیم.

ممکن است تنها مشکل شما این باشد که از شکل پرانتزی زانوی خود ناراحت هستید ( درست مثل کسی که از شکل بینی خود ناراحت است). در این صورت جراحی اصلاح شکل زانو، برای شما حکم یک عمل جراحی زیبایی را دارد. البته در این صورت میتوانید به تصمیم خودتان از پزشک ارتوپد بخواهید زانوی شما را جراحی و صاف کند ولی باید بدانید این کار عاری از خطر نیست.

احتمال بروز مشکلات در این جراحی خود خواسته بیش از یک عمل جراحی زیبایی بینی است. این عمل جراحی، یک عمل نسبتاٌ بزرگ است و احتمال خطراتی مانند عفونت محل عمل، شکستگی استخوان، جوش نخوردن یا دیر جوش خوردن محل جراحی، آسیب به عروق یا اعصاب ناحیه عمل، لخته شدن خون در عروق ساق و یا ایجاد درد زانو بعد از جراحی وجود دارد.

 

همراه با زانوی پرانتزی یا ژنو واروم درد زانو هم دارم

ممکن است شما بجز تغییر شکل پرانتزی که در زانو دارید دچار درد در ناحیه زانو هم باشید. درد زانو علل بسیار متفاوتی دارد. پس متخصص ارتوپدی ابتدا علت ایجاد درد را بررسی میکند.

تنها اگر علت درد زانوی شما شروع آرتروز و سائیدگی در قسمت داخلی مفصل زانو ( قسمت داخلی مفصل زانو به قسمتی میگویند که به خط محوری بدن نزدیکتر است) باشد ممکن است عمل جراحی و اصلاح شکل زانو به شما کمک کند.

در بعضی از افراد و معمولاٌ در سنین بعد از ۳۰-۲۰ سالگی مفصل زانو شروع به سائیدگی میکند. این ساییدگی در بعضی اوقات محدود به قسمت داخلی زانو است و قسمت خارجی آن تقریباٌ سالم باقی میماند. این بیماران معمولاٌ از درد در قسمت داخلی مفصل زانو ناراحت هستند.

متاسفانه این عارضه در بسیاری اوقات پیشرونده بوده و بتدریج شدت سائیدگی و درد بیشتر شده و ممکن است تمام مفصل زانو درگیر شود. اگر این عارضه همراه با پای پرانتزی به علت ژنو واروم باشد عمل جراحی و اصلاح پای پرانتزی ممکن است به بیمار کمک کند.

کمک این جراحی اینست که با اصلاح ژنوواروم نیروی وزن که تا قبل از جراحی بیشتر به قسمت داخلی مفصل زانو اعمال میشد بطور مساوی بین قسمت های داخل و خارج زانو تقسیم شده و فشار به قسمت داخلی کمتر میشود.

این کاهش فشار دو منفعت دارد. یکی اینست که درد بیمار کاهش میابد و دیگر اینکه از سرعت پیشرفت ساییدگی مفصل کاسته میشود. دقت کنید از سرعت پیشرفت کاسته میشود یعنی ممکن است ساییدگی کامل را ۱۵-۱۰ سال به عقب بیندازد و این به معنای آنست که بیمار میتواند سالهای بیشتری از مفصل طبیعی خودش استفاده کند و دیرتر مجبور میشود عمل جراحی تعویض مفصل زانو را انجام دهد.

 

آیا ممکن است شکل پرانتزی در زانو بتدریج موجب سائیدگی و آرتروز زانو شود

من فعلا زانوی پرانتزی دارم ولی دردی در زانو ندارم. آیا ممکن است با جراحی پیشگیرانه ژنوواروم ،  جلوی ایجاد آرتروز و ساییدگی زانو در آینده را گرفت. مشخص نیست. بعضی این عقیده را مطرح میکنند ولی هنوز کسی بطور قطع آنرا اثبات نکرده است.

 

زانوی پرانتزی یا ژنوواروم چگونه جراحی میشود

معمول ترین نوع جراحی زانوی پرانتزی استئوتومی بالای درشت نی High tibial osteotomy میگویند.

به این معنی که پزشک جراح بعد از برش پوست، استخوان درشت نی را با وسایلی شبیه اسکنه در قسمت های بالای آن بطور کاملاٌ کنترل شده میشکند و سپس دو قطعه بالا و پایین را در امتداد مناسب قرار میدهد بطوریکه در امتداد جدید، استخوان های ران و ساق تقریباٌ در یک امتداد قرار بگیرند. سپس استخوان ها باید مدتی در این وضعیت بمانند تا به هم جوش بخورند.

برای اینکار ممکن است بعد از عمل جراحی پزشک معالج کل اندام تحتانی بیمار را از کف پا تا بالای ران گچ گیری کند تا مدتی محل شکسته شده بیحرکت مانده و جوش بخورد. البته تحمل گچ بمدت بیش از یک ماه برای بیمار مشکل است.

همچنین در این روش به علت اینکه زانو مدتی بیحرکت میماند دچار قدری محدودیت حرکتی شده و عضلات ران هم ضعیف میشوند. بنابراین بیمار بعد از خارج کردن گچ باید مدتی زیر نظر فیزیوتراپ نرمش های خاصی را انجام دهد تا دامنه حرکتی مفصل زانو به حد قبلی بازگردد و عضلات اندام هم قوی شوند.

جراحی زانوی پرانتزی
قسمتی از استخوان که در یک ژنو واروم زانو  باید برداشته شود تا اصلاح صورت بگیرد در بین دو خط است
251- 2251- 3
 ژنوواروم قبل از جراحی ژنووارم بعد از جراحی

روش دیگری که امروز بیشتر از آن استفاده میشود فیکس کردن قطعات به توسط پیچ و پلاک است. در این روش نیازی به گچ گیری بعد از جراحی نیست. البته ممکن است لازم شود تا بعد از چند سال پیچ و پلاک ها خارج شوند.

  عمل جراحی استئوتومی بالای درشت نی ممکن است به دو شکل انجام شود. در یک نوع، یک قسمت مثلثی شکل از استخوان را از قسمتهای خارجی استخوان درشت نی خارج میکنند و سپس قسمت های باقیمانده را به هم نزدیک میکنند.

در نوع دیگر یک برش در قسمت داخلی استخوان درشت نی داده و استخوان های بالا و پایین را در قسمت داخل از هم دور میکنند. بعد از هر کدام از این اعمال جراحی ممکن است جراح ارتوپد، دو قطعه بالایی و پایینی استخوان را به توسط پیچ یا پلاک به یکدیگر متصل کند تا راحتتر جوش بخورند.

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 225 تاريخ : يکشنبه 12 خرداد 1398 ساعت: 16:13

کاربردهای میکرونیدلینگ چیست؟

کاربردهای میکرونیدلینگ چیست؟

۱- درمان اسکارهای ناشی از جای جوش

درمان جای جوش و اسکار آبله مرغان و سالک از جمله موارد قابل درمان با روش میکرونیدلینگ می باشند که در این روش با افزایش ساخت کلاژن و الاستین با تحریک فیبروبلاست ها در لایه درم به هموار شدن پوست کمک می شود. برای تاثیر بیشتر از محلول مزوتراپی اسید هیالورونیک همزمان با میکرونیدلینگ استفاده می شود.

۲- افتادگی و شلی پوست

میکرونیدلینک به کاهش شلی و افتادگی پوست در صورت ، دست ها و بدن کمک می نماید.لیفتینگ در ناحیه شکم بعد از بارداری بدلیل عدم بازگشت کامل عضلات شکم به وضعیت اولیه اش می باشد و میکرونیدلینگ برای این موضوع کمک زیادی نمی کند.

۳- استرچ مارک ( استریا حاملگی )

این ترک ها در واقع یک نوع پارگی پوست می باشند که لایه های عمقی پوست را درگیر نموده است و درمان کامل آن با هیچ روشی از جمله لیزر CO2 مقدور نمی باشد. با این حال میکرونیدلینگ بطور قابل ملاحظه ای در همرنگ شدن این ضایعات با پوست طبیعی و بهبود قوام و کاهش اندازه آن موثر می باشد. چنانچه میکرونیدلینگ با پی آر پی همراه شود تاثیر آن بیشتر خواهد شد. تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان استرچ مارک ۴ تا ۶ جلسه می باشد که به فاصله یک ماه انجام می شود.

۴- لکه های پوستی مقاوم به درمان

این لکه ها بدلیل تولید بیش از حد ملانین در پوست ایجاد می شوند. علت تولید بیش از حد ملانین می تواند متفاوت باشد و دلایلی از قبیل آفتاب سوختگی ، آکنه ، بریدگی ها ، گزش حشرات و …. علت ایجاد آن می باشد. چنانچه ملانین در لایه عمقی درم واقع شده باشد اسیدهای لایه بردار دسترسی به آن ندارند ولی با میکرونیدلینگ لایه درم بخوبی در دسترس بوده و بعلاوه نفوذ داروهای مزوتراپی ضد لک که همزمان به روی پوست اسپری می شود  موجب از بین رفتن ضایعات هایپر پیگمانته عمقی می شود.  استفاده از کرم های ضد آفتاب بعد از درمان برای پیشگیری از عود ضایعات توصیه می شود.

۵- کاهش چین و چروک های پوست

کاهش چین و چروک های پوست بدلیل افزایش تولید کلاژن و الاستین و بهبود خون رسانی به پوست می باشد. مزیت کاهش چین و چروک با میکرونیدلینگ ویا طب سوزنی در مقایسه با تزریق بوتاکس و اسید هیالورونیک در این است که در روش میکرونیدلینگ ماندگاری طولانی تری بدست می آید و ماده خارجی وارد بدن نشده و عوارض جانبی این مواد وجود ندارد بعلاوه برای جوانسازی پوست دست ، گردن و صورت می توان از این تکنیک بهره جست. از طرف دیگر مواد فوق بعد از چند ماه توسط بدن متابولیسم شده و نیاز به تزریق مجدد می باشد. بعلاوه در میکرونیدلینگ منافذ پوست به تدریج بسته شده و کیفیت و قوام پوست بهبود می یابد.

بیشتر بخوانید : میکرونیدلینگ ابرو

۶- درمان اسکارهای ناشی از اعمال جراحی قبلی سوختگی ها و عفونت ها

با فعال شدن فیبروبلاست ها و سلول های بنیادی و آزاد شدن فاکتورهای رشد پلاکتی ناهمواری های پوست به تدریج برطرف شده و اسکار تا حد قابل توجهی از بین می رود. بسته به اندازه اسکار وعمق آن و نوع پوست تعداد جلسات درمانی معین شده که معمولا ۷-۵جلسه می باشد. اسکارهای ناشی از سوختگی با تاخیر به درمان پاسخ می دهند و بین ۶ ماه تا یک سال ممکن است طول بکشد.

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 234 تاريخ : يکشنبه 12 خرداد 1398 ساعت: 16:05

سوالات لیزر موهای زائد

لیرز موهای زائد دارای چه عوارض و معایبی می باشد؟

  1. لیزر موهای زائد نسبتاً گران می باشد.
  2. حداقل جلسات مورد نیاز برای لیزر 4 تا 6 جلسه می باشد.
  3. از لیزر موهای زائد نمی توان برای هر فردی استفاده نمود.
  4. نتیجه لیزر موهای زاند به تعداد ی عوامل مانند رنگ پوست بستگی دارد.
  5. در لیزر موهای زاند سوختگی اجتناب ناپذیر می باشد

با چه روش هایی می توان موهای زائد بدن را از بین برد؟

جهت رهایی از شر موهای زائد صورت و بدن( موهای زائد بیکینی ،موهای زائد ابروها،موهای زائد پاها ،موهای زائد زیر بغل و گردن،موهای زائد کشاله ران،موهای زاند بازوهاو...) همواره به دنبال بهترین کلینیک لیزر مو و نیز روشی که دائمی تر باشد بوده و هستیم.

در حالت کلی با دو روش می توان موهای زائد را از بین برد:

  1. روش دائمی از بین بردن موهای زائد بدن و صورت
  2. روش موقت از بین بردن موهای زائد بدن و صورت

روش موقت از بین بردن موهای زائد بدن به چه صورتی می باشد؟

ما می توانیم تقریبا همه روش های سنتی را در این دسته قرار دهیم مانند:تراشیدن با تیغ،موبر،موم ،اپیلاسیون،وکس و ... باید این نکته را یادآور شوم که هنوز هم حدود 80 درصد از مردم از این روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده می کنند البته همیشه به عوارضی که روش های سنتی و قدیمی در پیش دارند نیز توجه کرده ایم اما به علت اینکه روش های دائمی تر هزینه برتر می باشند همچنان از این روش ها برای رهایی از شر موهای زائد بدن خود استفاده می کنیم.

روش دائمی از بین بردن موهای زائد بدن به چه صورتی می باشد؟

 

 

لیزر مو

لیزر موهای زاند تقریباً 90% موهای زائد بدن را به صورت دانمی از بین میبرد و بقیه مقدار باقی مانده نیز مبدل به کک و موهای خیلی ریز می شوند که در مراحل سالانه لیزر مو آن ها نیز کم کم از بین خواهند رفت.در تاثیر لیزر برروی موی زائد عوامل مختلفی مانند نژاد ،سن افراد ،مقدار هورمون های تولید کننده موی زاند در بدن ،وسعت ناحیه مد نظر برای انجام عمل لیزر مو،رنگ مو،میزان زبری و ضخامت مو و...تاثیرگذار می باشند.

روز به روز با پیشرفت علم تجهیزات پزشکی دستگاه های حرفه ای تری جهت لیزر موهای زائد طراحی و ساخته می شود .بنابراین در لیزر مو از دستگاه های متفاوتی استفاده می گردد که با تکنیک های متفاوتی انجام می گردد .در زیر به تعدادی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

چگونه بهترین کلینیک لیزر مو را انتخاب کنیم؟

از موارد مهمی که افراد متقاضی لیزر مو باید بدان دقت داشته باشند ؛انتخاب بهترین کلینیک لیزر مو است .کلینیکی که بهترین متخصصین را به همراه بهترین و بروزترین تجهیزات در اختیار داشته و از نظر علم پزشکی برترین کلینیک باشد.کلینیکی زا انتخاب نمایید که متخصصین با تجربه ای را در این زمینه در اختیار داشته باشد.

به چه نحوی لیزر موهای زائد بدن و صورت انجام می شود؟

همچنان که از نام این روش نیز مشخص می باشد ،در این روش برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت از لیزر استفاده می شود در این روش برای اینکه به چشم های بیمار آسیبی وارد نشود و قرینه چشم دچار آسیب نشود برای بیماران از عینک های مخصوصی استفاده می شود. پیش از عمل لیزر موهای زائد بایست موهای ناحیه درمان کاملا اصلاح گردند به طوری که بیش از یک میلیمتر ارتفاع نداشته باشند.

پیش از انجام لیزر موهای زائد در ناحیه درمان از ژل های سرد و خاصی برای محافظت از پوست و نیز نفوذ سریع لیزر به ناحیه فولیکولی استفاده می گردد. و در آخر سر با انرژی اندازه ای که روی دستگاه لیزر مو تنظیم می شود ،عمل لیزر موهای زائد صورت می گیرد که لطافت و زیبایی را برای مریض به همراه دارد.

هزینه لیزر موهای زائد

لیزر بر روی موهای زائد بدن دارای چه اثراتی می باشد؟

  1. سرعت رشد مو را به شدت کم می کند.
  2. لیزر 90% موهای زائد بدن را از بین می برد.
  3. رنگ مو را کم رنگ تر می نماید.
  4. موهای زائد بدن را بسیار نازکتر کرده و جلوی رشد آن ها را می گیرد.

همه موارد بالا بعد از عمل لیزر موهای زائد موجب می شود که درمان و از بین بردن موهای زائد بدن و صورت بسیار طبیعی جلوه نمایند.

چند جلسه برای لیزر موهای زائد بدن و صورت مورد نیاز می باشد؟

باید به این مسئله دقت داشته باشیم که لیزر به فولیکول مو(پیاز مو) آسیب می رساند و از رشد آن جلوگیری می کند .بنابراین همه پیاز های مو در یک مرحله رشد نمی باشند و به شکل متفاوت زمان بندی دارند .از سوی دیگر برای به دست آوردن نتیجه بهتر لیزر مو برخی موارد مانند:رنگ مو ،نوع پوست ،ضخامت مو،ناحیه درمان و...موثر می باشند.بنابراین با در نظر گرفتن تمام موارد بالا ،تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد مشخص می گردد.

ماندگاری و دوام لیزر موهای زائد چه قدر می باشد؟

همان گونه که قبلاً هم اشاره داشتیم جهت از بین بردن دائمی موهای زائد بدن و صورت از روش لیزر مو استفاده می گردد که خیلی بهتر و آسانتر می باشد.ولی برای از بین بردن همه فولیکول های مو باید تعداد جلسات لیزر موهای زائد را افزایش دهیم تا همه پیاز های مو در ناحیه درمان به طور کامل از بین بروند و دیگر توان رشد نداشته باشند.رضایت افراد متقاضی و لیزر مو و مطالعات و تجربه ای مه متخصصین دارند این نتیجه را نشان می دهد که 90% موهای زائد به طور کامل از بین می روند و بقیه هم به مقدار زیادی ضخامت خود را از دست می دهند به اندازه ای که تبدیل به کک می گردند و طبیعی دیده می شوند.

لیزر موهای زائد دارای چه معایب و عوارضی می باشد؟

دقت داشته باشید که برای انجام لیزر موهای زائد بدن و صورت خود نخست باید کلینیک لیزر مو مورد نظر خود را انتخاب نمایید که دارای افراد متخصص و با تجربه ای می باشند که همه زیر و بم عمل لیزر مو را می دانند.پیش از انجام لیزر موهای زائد پزشک و متخصص زیبایی در کلینیک لیزر مو باید بر اساس سیستم بدنی شما همه عوارض بعد از لیزر را کاملاً برای بیمار شرح دهند.خوشبختانه تا به حال عوارض خاصی بهد از انجام لیزر موهای زاند بدن مشاهده نشده است .بنابراین در صورتی که تمام توصیه های که پزشک متخصص برای شما ارائه می دهد را به صورت جدی رعایت نمایید عوارض احتمالی پس از لیزر موهای زائد بدن و صورت را به حداقل خواهید رساند.

بعد از لیزر موهای زائد بدن چه مراقبت هایی را باید انجام دهیم؟

  1. باید از انجام تمرین های بدنی و ورزشی سنگین به مدت یک ساعت (حداقل یک ساعت) پس از عمل لیزر مو اجتناب نمود.
  2. حدودا به مدت 3 هفته از بند انداختن و اپیلاسیون پرهیز شود .پس از انجام لیزر موهای زاند پوست حساس می شود این مدت زمان برای برگشت پوست به حالت طبیعی در نظر گرفته می شود.
  3. پس از انجام عمل لیزر موهای زائد ،فرد باید به مدت 45 روز از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید خودداری نماید.
  4. بعد از عمل لیزر موهای زائد ،فرد باید از کرم ضد آفتاب SPF15 برای جلوگیری از آسیب دیدگی احتمالی پوست استفاده نمود.
  5. پس از لیزر موهای زائد ناحیه درمان را به هیچ عنوان نباید برای مدتی دستکاری یا بسایند.
  6. جهت آبرسانی به پوست ناحیه درمان بهتر می باشد از کرم مرطوب کننده استفاده نمود.
  7. بعد از انجام لیزر موهای زائد جهت مرطوب نگه داشتن ناحیه درمان از کرم هایی که از مواد شیمیایی مانند بنزوئیل استفاده شده است به کار نباید برد.

با رعایت نمودن تمام موارد بالا پس از انجام عمل لیزر موهای زائد ،فرد هیچ نوع درد و عارضه پس از درمان نخواهد دید و درمان کاملاً موفقیت آمیز خواهد بود.

لیزر موهای زائد در زمان بارداری و شیر دهی به چه صورتی می باشد؟

باید به ایم مسئله توجه داشته باشیم که بارداری و بطبع دوران بعد از بارداری یکی از حساس ترین مراحل زندگی زناشویی می باشند و هر کاری را در این دوران باید با احتیاط و زیر نظر پزشک انجام دهیم.در دوران بارداری خانم با تغییرات هورمونی خاص بدن مواجه می شود بنابراین نباید در این دوران از لیزر استفاده نمود.

کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 245 تاريخ : يکشنبه 12 خرداد 1398 ساعت: 15:54

عمل جراحی زانو

بعضی اوقات برای افراد پیش می آید که بر اثر حادثه یا آرتروز زانویشان آسیب می بیند که انجام دادن فعالیت های روزانه را برایش مشکل می کند مثل بالا رفتن از پله ها و یا پیاده روی معمولی را نیز به مشکل می اندازد ، حتی ممکن است در زمان نشسته و دراز کش نیز احساس درد کند در این حالت به پزشک ارتوپد مراجعه می کنید که در قدم اول درمان های غیر جراحی را برای شما پیشنهاد می کند مانند :

فیزیوتراپی ، دارو و تزریق . اما گاهی این مورد پیش می آید که بیمار با این اقدامات غیر جراحی بهبودی نمی یابد در این صورت است که به جراحی کامل زانو نیاز است . جراحی کردن زانو وتعویض کردن مفصل زانو آخرین گزینه درمان می باشد که روش بسیار صحیح برای درمان درد ، اصلاح فرمول پا و کمک کردن به فعالیت های بدن و زانو می باشد .

تعویض مفصل زانو

اولین جراحی تعویض مفصل زانو در سال 1968 انجام شد و بعد از آن عمل تا کنون با افزایش و پیشرفت لوازم و قطعه های جراحی در کورد این جراحی اثر بسیاری داشت . جراحی مفصل زانو یکی از بهترین و موفق ترین روش ها برای درمان درد بیش از حد زانو می باشد که باید توسط متخصص ارتوپدی انجام گیرد این عمل به تخصص و تجربه جراح بستگی بسیار زیادی دارد . اگر شما عزیزان که مشکل آسیب دیدگی زانو دارید و به و در حال بررسی گزینه های درمان می باشید و یا تصمیم قبلی دارید که جراحی تعویض مفصل را انجام دهید ، در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در این باره داشته باشید .

علت درد زانو

بیشترین علت درد زانو مربوط به آرتریت می باشد البته می دانیم که علت های دیگری نیز دارد مانند انواع مختلف آرتروز ولی در حالت کلی بیشترین درد زانو ها مربوط به سه قسمت می شوند که عبارتند از : آرتروز ، آرتریت روماتوئید و آرتریت پس از ضربه . که در زیر توضیح مختصری از هر کدارم را برای شما عزیزان خواهیم داد .

آرتروز  زانو :

آرتروز و سوزش یکی از علت های درد زانو می باشد که اغلب در سنین بالای 50 سالگی اتفاق می افتد ولی در تعداد به ندرت در جوانان نیز دیده شده است . در این حالت غضروفی که روی استخوان زانو قرار دارد نرم شده و از بین می رود که در این صورت استخوان ها در برابر یکدیگر قرار گرفته و باعث درد زانوی شدید و سفتی می شوند .

آرتریت روماتوئید :

در این نوع بیماری غشالی سینوویال که در اطراف مفصل قرار دارد ملتهب و ضحیم می شود و که در این صورت به غضروف اسیب می رساند که از بین رفتن غضروف را بدنبال دارد و باعث درد شدید و سفتی می شود . آرتریت روماتوئید از اختلالاتی است که به معنی آرتریت التهابی می باشد که بسیار شایعتر از بقیه است .

آرتریت پس از ضربه :

اتفاق افتادن این مشکل قادر است آسیب جدی را برای زانو به همراه داشته باشد . شکسته شدن استخوان های اطراف زانو و یا آسیب دیدگی رباط زانو می تواند به غضروف مفصلی آسیب بزند که این لاتفاق در طول زمان اتفاق خواهد افتاد که باعث درد شدید زانو و بازداشتن از عملکردهای زانو می باشد .

آماده سازی برای جراحی

ارزیابی پزشکی : هر فردی که تصمیم به جراحی تعویض مفصل دارد به جراح و متخصص ارتوپد مراجعه کرده و دستورات لازم را باید اجرا کند . ممکن است جراح و متخصص ارتوپد از فرد مورد نظر چندین هفته قبل از عمل معاینات فیزیکی را برای او انجام دهد ، این معاینات بسیار ضروری و لازم می باشد باید از سالم بودن فرد اطمینان کامل داشته و شرایط جراحی را نیز برخوردار باشد . در بسیاری از مواقع دیده شده است که فرد دچار بیمار های دیگری می باشد مانند بیماری های قلبی که باید با پزشک یا متخصص قلب قبل از عمل معاینه و ارزیابی شود که آیا فرد می تواند این جراحی را انجام دهد یا نه در صورت اجازه ندادن متخصص قلب این عمل و تعویض مفصل برای وی انجام نخواهد شد .

آزمایشات لازم :

برای اینکه به جراح و متخصص ارتوپد در انجام دادن عمل کمکی بکنیم لازم است چند نمونه آزمایش از جمله آزمایشات خون ، ادرار ، نوار قلب و .. را انجام داده و به جراح ارائه دهیم .

دارو ها :

اگر فردی دارویی را مصرف می کند باید قبل از جراحی به متخصص ارتوپد خود آنهارا نشان داده و بررسی انجام شود .

برنامه ریزی اجتماعی :

اگر چه فردی که جراحی شده است می تواند بعد از عمل بر روی عصا و واکر راه بیافتید ولی برای چندین هفته به فردی که از او پرستاری کند لازم می باشد مانند انجام دادن کارهای پخت و پز ، خرید ، حمام کردم و غیره .

کاندیداهای مناسب برا انجام دادن این جراحی

در این مورد هیچ محدودیت سنی یا وزن مطلق وجود ندارد . توصیه هایی که متخصص ارتوپد در مورد جراحی برای شما ارائه می کند بر اساس درد و ناتوانایی بیمار می باشد در صورتی که بر اثر درمان های غیر جراحی این درد ها بهبودی نیافت و به آخرین گزینه یعنی جراحی و تعویض مفصل زانو رسیدیم توسط متخصص ارتوپد معاینه شده و دستور جراحی را صادر می کند که اصلا به سن فرد ارتباطی ندارد و فقط برای بهبودی درد زانو اقدامات را باید انجام داد . بیشترین متقاضیان تعویض مفصل در بین 50 سالگی و 80 سالگی می باشند که همه آنها به صورت جداگانه توسط متخصصین ارتوپد معاینه و آزمایش می شوند. تعویض مفصل در افراد با سن بالا و یا در تعداد اندک جوانان با موفقیت انجام می شود و مشکلی در جراحی نداریم .

نحوه جراحی توتال نی | total knee replacement

مدت زمان این جراحی معمولا یک تا دو ساعت طول می کشد که مراحل زیر را شامل می شود :

  • آماده کردن استخوان : در قدم اول برای انجام تعویض مفصل استخوان ها و غضروف آسیب دیده برداشته می شوند .
  • قرار دادن ایملنت های فلزی : بعد از قدم اول ایمپلنت های فلزی را در جای خود قرار می دهیم که در این قسمت جراح باید بسیار با تجربه باشد زیرا استخوان ها و غضروف برداشته شده با گونه فلزی تعویض می شود .
  • روکش کردن کشکک زانو : در این مرحله از کار قسمت زیرین کشکک زانو برداشته می شود و توسط یک ماده پلاستیکی پوشانده می شود .
  • قرار دادن فضا دهنده : آخرین مرحله در این جراحی قرار دادن فضا دهنده می باشد که بین قسمت های فلزی گذاشته می شود که نرم و لغزنده باشد .

اقدامات لازم بعد از جراحی تعویض مفصل زانو

مدیریت درد :

طبیعی است که بعد از جراحی شما احساس درد می کنید که در اینجا پزشکان و پرستاران برای کاهش دادن درد شما تلاش خود را می کنند تا بهبودی خودتان زودتر بدست بیاورید . اغلب داروهایی برای تکسین درد کوتاه مدت تجویز خواهند شد .

پیشگیری از لخته شدن خون :

متخصص و جراح ارتوپد شما ممکن است برای جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش تورم پا اقداماتی را انجام دهد . در اینجا حرکت دادن پا و مچ پا بلافاصله بعد از عمل توصیه می شود که برای جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش تورم بسیار موثر است .

فیزیوتراپی :

طبق تجارب بدست آماده بیشتر بیماران بعد از جراحی توتال نی به فیزیوتراپی نیاز دارند که در آن متخصص فیزیوتراپ تمرینات و نرمش های خاصی را برای تقویت کردن پا و حرکت زانوی شما انجام خواهد داد . به هیچ عنوان به توصیه های پزشک جراحتان بی توجه نباشید و راه رفتن ساده و انجام کارهای روزمره را با مشورت جراح انجام دهید .

مراقبت های لازم در منزل بعد از عمل تعویض مفصل زانو ( جراحی توتال نی )

در قدم بعدی بیشترین درصد موفقیت در این جراحی بستگی به انجام دادن دستورالعمل هایی اسست که جراح ارتوپد برای شما می گوید دارد که باید آنها را به طور دقیق و به موقع انجام دهید .

  • مراقبت از زخم :  چند هفته بعد از جراحی بخیه ها و پانسمان های گذاشته شده برداشته می شوند . جلوگیری از عفونت بعد از جراحی بسیار مهم می باشد ، از تماس آب با زخم جدا خود داری کنید و زخم را خشک نگه دارید .
  • رژیم غذایی : در اینجا یک رژیم غذایی متعادل با مکمل آهن کافی است تا به بهبود زخم و بازگرداندن قدرت عضلانی کمک کند .
  • فعالیت : ورزش کردن یکی از مراقبت های بسیار ضروری در خانه می باشد که باید بعد از گذشت مدتی با مشورت جراح انجام داده شود بعضی از حرکات در روز های اول بعد از جراحی با درد همراه می باشد .
کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو...
ما را در سایت کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد مقتدر بازدید : 222 تاريخ : يکشنبه 12 خرداد 1398 ساعت: 15:43

لینک دوستان

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :